Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Kosiński Dariusz (1966- )
(2)
Dylus Aniela
(1)
Gdulewicz Ewa
(1)
Janiak Alicja
(1)
Juros Helmut
(1)
Koksanowicz Grzegorz (1972- )
(1)
Kręcisz Wojciech
(1)
Marszałek Agnieszka (1963- )
(1)
Meciszewski Hilary (1803-1855)
(1)
Mojak Ryszard (1959- )
(1)
Mojski Wojciech
(1)
Narębska Agnieszka
(1)
Orłowski Wojciech (1963- )
(1)
Patyra Sławomir (1970- )
(1)
Sadowski Paweł (prawo)
(1)
Skrzydło Wiesław (1929- )
(1)
Sobczak Jacek Krzysztof
(1)
Trębicki Grzegorz
(1)
Wanicka Agnieszka
(1)
Zakrzewski Wojciech (1951- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Teatr polski
(2)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kultura chrześcijańska
(1)
Meciszewski, Hilary (1803-1855)
(1)
Nauka społeczna Kościoła katolickiego
(1)
Pedagogika
(1)
Prawo państwowe
(1)
Wychowanie
(1)
Temat: czas
1901-1914
(1)
1901-2000
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Europa
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Publikacje
(2)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(2)
Kultura i sztuka
(2)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Polskie Piśmiennictwo Teatralne XIX Wieku ; t. 1)
Opis według okładki.
Indeks.
Nowa seria wydawnictwa „Societas Vistulana” stawia sobie za cel opracowanie współczesnych edycji najważniejszych XIX-wiecznych tekstów poświęconych teatrowi. Pierwszy tom serii „W stronę praktyki - podręczniki sztuki aktorskiej” zawiera podręczniki sztuki aktorskiej, czyli „lekcje” zapisane przez aktorów i pedagogów. Tom otwiera bodaj najsłynniejszy podręcznik XIX-wieczny: „Dramaturgia, czyli Nauka sztuki scenicznej” dla Szkoły Teatralnej Wojciecha Bogusławskiego. Dzieło pozostaje owiane aurą tajemnicy, gdyż do naszych czasów dotrwały tylko jego fragmenty. Tu, po raz pierwszy, publikujemy wszystkie zachowane części. Następny tekst to „Myśli o umnictwie dramatycznym Jana Nepomucena Kamińskiego” - rozbudowany szkic, który jest próbą syntetycznej prezentacji teorii aktorstwa 1. połowy XIX wieku. Kolejna część poświęcona jest bodaj najbardziej niedocenionemu, a zarazem najważniejszemu podręcznikowi aktorstwa XIX wieku „Teorii sztuki dramatycznej” Jana Tomasza Seweryna Jasińskiego. Lekceważony przez wielu „postępowych” historyków aktor, reżyser, pedagog i pisarz był twórcą podstaw wielkiego stylu gry aktorskiej, którego stolicą była Warszawa, a jednocześnie wychowawcą wielu gwiazd m.in. Heleny Modrzejewskiej. Kontynuatorem pracy Jasińskiego był Jan Chęciński, którego nazwiskiem opatrzone są powstałe w tajemniczych okolicznościach wypisy z „Teorii...” Jasińskiego oraz odczyt „Aktor” ogłoszony na łamach „Gazety Polskiej” w roku 1870 - opublikowany w niniejszym tomie po raz pierwszy. Dwie ostatnie pozycje łączy fakt bycia zmarginalizowanymi. Pierwsza to „Dramaturgia praktyczna” Emila Derynga, druga - „Podręcznik sztuki dramatycznej” Anastazego Trapszy. Publikacja zawiera indeks osobowy. Drugi tom tej serii „Hilary Meciszewski. Uwagi o teatrze krakowskim. Wybór pism teatralnych” w oprac. Dariusza Kosińskiego ukaże się jesienią 2008 roku. [Opis na podstawie vistulana.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Polskie Piśmiennictwo Teatralne XIX Wieku ; t. 2)
Opis według okładki.
Indeks.
Drugi tom serii zainaugurowanej przez „Societas Vistulana” pt. „Hilary Meciszewski. Uwagi o teatrze krakowskim. Wybór pism teatralnych” to pierwsza w historii kultury polskiej edycja pism teatralnych Hilarego Meciszewskiego - jednej z najwybitniejszych postaci polskiego teatru połowy XIX wieku. Pozostawione przez niego pisma mają ogromne znaczenie dla badań nad ówczesnym teatrem, są pozbawione cech doraźnej publicystyki i stanowią przemyślany i oryginalny program dla teatru. Z obecnej perspektywy najciekawsza się wydaje idea teatru narodowego oraz postulaty, które wyprzedziły epokę o ćwierć wieku. Jeden z recenzentów, prof. dr hab. Jan Michalik, pokusił się nawet o hipotezę, że edycja pism Meciszewskiego przez Dariusza Kosińskiego, a zatem upowszechnienie dostępu do nich może mieć podobne znaczenie dla badań nad teatrem pierwszej połowy XIX wieku, jak przed półwiekiem Jerzego Gota wybór pism teatralnych Stanisława Koźmiana dla badań nad teatrem drugiej połowy tego stulecia. W wydawanym tomie bardzo trafnie wyselekcjonowano teksty sprzed 1843 i po 1845 roku, a na uznanie recenzentów zasłużył też sposób ich opracowania. Teksty zaprezentowano w ciągu chronologicznym. W części wstępnej przedstawiono sylwetkę Meciszewskiego - charakterystykę jego dorobku jako publicysty teatralnego i dyrektora teatru oraz niebanalną osobowość. [Opis na podstawie vistulana.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 53235 (1 egz.)
(dostępność ok. 21.05.2024)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82.0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 167)
Bibliogr., netogr. s. 233-243.
Streszcz. ang.
Szczególnie wartościowe w niniejszej pracy jest wyjście w analizach poza dotychczasowe badania korczakowskiej wizji dziecka i wychowania, poszerzenie obszaru ich interpretacji o kategorie pedagogiki personalistycznej i chrześcijańskiej. Należy zatem przypuszczać, że powszechniejsza znajomość (wśród nauczycieli akademickich, badaczy, pedagogów, nauczycieli, studentów) tych na nowo niejako odczytanych, głębszych założeń oraz praktycznych rozwiązań w pedagogii Korczaka może stanowić szansę na twórcze rozwiązanie wielu problemów wynikających z istniejącego kryzysu pedagogiki.Z recenzji prof. dr. hab. Wandy Dróżki (UJK)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17951 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej